,

Η Ρεα Καλογερογιαννη μας μιλα για το Ενοχο Χαδι

Μια συναρπαστική ιστορία τυφλού πάθους, παράλογης βίας, δίψας για δύναμη και άνομης αγάπης, που διαδραματίζεται μέσα στο συννεφιασμένο μελαγχολικό Λονδίνο μιας άλλης εποχής, καθώς οι ήρωες του βιβλίου αναζητούν τη λύτρωση από τον καταραμένο ιστό της αμαρτίας που τυλίγει τις ψυχές τους, προσμένοντας μέχρι το τέλος το δικό τους Ενοχο Χαδι μέσα στο ματωμένο μονοπάτι των ζωών τους.

Ένα βιβλίο που θα σας καθηλώσει από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα καθώς το Ένοχο Χάδι θα στοιχειώνει τα όνειρα σας.

«Μη φοβάσαι, κυρά, κι εσύ ένα θύμα είσαι, συγχώρησε τους τρόπους μου, έχω πίκρα μέσα μου μεγάλη. Δεν σε κατηγορώ, άλλωστε τα τέρατα δημιουργούνται από άλλα μεγαλύτερα, και εσύ γεννήθηκες από ένα τέτοιο…»
Μια έπαυλη στα τέλη του 19ου αιώνα στο Λονδίνο και τρεις γυναίκες, από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις. Τρεις γυναίκες που ένιωσαν το Ενοχο Χαδι και η ζωή τους σημαδεύτηκε για πάντα.

Η Ρέα Καλογερογιάννη μας μιλα για το Ενοχο Χαδι

A.X: Το «Ενοχο Χαδι» διαδραματίζεται στην Βικτοριανή Εποχή. Πόσο δύσκολο είναι για ένα σύγχρονο συγγραφέα να μεταφέρει το κλίμα της εποχής αυτής και τα προβλήματά της;

Ρ.Κ: Kαλημέρα σας και ευχαριστώ για τη φιλοξενία. Η τριλογία αυτή εξελίσσεται σε ένα τόπο που έζησα. Αγαπώ το Λονδίνο και δεν έχω κανένα απολύτως λόγο να μην συμπαθώ και τους ανθρώπους του. Το ότι μια τέτοια ιστορία διαδραματίζεται σε ένα ξένο τόπο μιας άλλης  εποχής προσωπικά για μένα ήταν μια πρόκληση και ευκαιρία να προβάλω στους αναγνώστες μου κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο. Δε enoxoxadiδυσκολεύτηκα να “εισβάλω” σε αυτή την εποχή, αντιθέτως μάλιστα ένιωσα σαν το σπίτι μου. Πάντα με γοήτευέ αυτή η εποχή και πάντα αναρωτιόμουν είναι δυνατόν να μοιάζουν όλα τόσο όμορφα και να είναι στη πραγματικότητα έτσι;

A.X: Θα χαρακτήριζες το Ενοχο Χαδι ως Κοινωνικό Μυθιστόρημα; Τρόμου; Μπορεί η παιδική κακοποίηση που έιναι το κεντρικό ζήτημα του μυθιστορήματος να επιφέρει τον τρόμο στις ψυχές των παιδιών;

Ρ.Κ: Το “Ενοχο Χαδι” έχει χαρακτηριστεί συγκεκριμένα ένα βιβλίο για όλα τα γούστα. Κατατάσεται σε πολλές κατηγορίες , πέρα από το ψυχολογικό του κομμάτι, είναι και κοινωνικό, τρόμου, μυστηρίου και φαντασίας. Είναι μια πραγματικότητα, όπως ακριβώς είναι και η ζωή, με τα καλά της άλλα και με τις άσχημες πλευρές της. Το κεντρικό του θέμα όπως αναφέρατε είναι η παιδική κακοποίηση και στο βιβλίο βλέπουμε τις επιπτώσεις που έχουν τέτοια βιώματα στη μετέπειτα ενήλικη ζωή ενός παιδιού. Ένα τέτοιο βίωμα χαρακτηρίζεται ως τραύμα και επιφέρει πάντα συνέπειες στη ψυχολογία ενός παιδιού, συνέπειες που μπορεί να του στερήσουν για πάντα μια φυσιολογική ζωή.

A.X: Πιστεύεις πως έχει αντιμετωπιστεί στην σύγχρονη εποχή το ζήτημα που πραγματεύεσαι σε σχέση με τον τρόπο αντιμετώπισής του μερικούς αιώνες πριν; Η πρόκειται για ένα βαθύ θέμα που ακόμα απαιτεί χρόνια ψυχολογικής έρευνας για να εξαλειφθεί;

Ρ.Κ: Φυσικά και αντιμετωπίζεται πια μέσω της δικαιοσύνης. Εκείνη την εποχή δε θεωρούταν έγκλημα κάτι τέτοιο, πολλές φορές έμοιαζε μάλιστα με δικαίωμα του καθενός να κάνει κάτι τέτοιο σε ένα παιδί που του ανήκε ή ήθελε να του επιβληθεί βγάζοντας πάνω του όλες τις αρρωστημένες διαθέσεις του.Άλλοι το έκαναν γιατί όντως είχαν ψυχικό πρόβλημα και εμμονή με τα παιδιά και άλλοι γιατί θεωρούσαν τα παιδιά εύκολα θύματα όπως συμβαίνει και σήμερα  Αν και συνεχίζει να συμβαίνει ακόμα και στις μέρες μας τουλάχιστον τώρα υπάρχουν reaσυνέπειες για τους δράστες, η τιμωρία και η συμμόρφωση.  Η παιδική κακοποίηση είναι από τα χειρότερα εγκλήματα, γιατί πέρα από τη σωματική κακοποίσηση που θα υποστεί το θύμα, θα κακοποιηθεί και η ψυχή και το μυαλό του και αυτό είναι κάτι το οποίο  δε  γιατρευεται σχεδόν ποτέ. Αν και τέτοιου είδους εγκλήματα ανήκουν στα λεγόμενα σκοτεινά εγκλήματα, σήμερα είναι ίσως πιο εύκολο να καταγγελθούν λόγω της τιμωρίας και της εξέλιξης της επιστήμης. Τώρα πια γνωρίζουν, υπάρχει η ενημέρωση. Ένας γονιός, ένας γείτονας ή περαστικός που θα διαπιστώσει κάτι τέτοιο δε θα μείνει άπραγος γνωρίζοντας πια τις επιπτώσεις μιας κακοποίησης ένός παιδιού. Υπάρχει βέβαια και το γεγονός πως συνήθως τέτοιες κακοποιήσεις συμβαίνουν εντός οικογενειακού ή φιλικού περιβάλλοντος, κάτι που κάνει τη κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη και οδυνηρή μιας και αυτό το τραύμα είναι ό,τι χειρότερο για το παιδί-θύμα.

A.X: Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας τον τρόπο με τον οποίο ερεύνησες τον ψυχισμό των χαρακτήρων που υπέστησαν μία τέτοια κακοποίηση;

Ρ.Κ: Ο τρόπος δε μπορεί να ειπωθεί, είναι συναίσθημα, ευαισθησία, ταύτιση. Δε ξέρω γιατί, όμως αυτά που πίστευα με τις λιγοστές γνώσεις που είχα τότε όταν έγραφα το συγκεκριμένο βιβλίο επιβεβαιώθηκαν αργότερα που ασχολήθηκα περισσότερο με τη παιδική κακοποίηση και γενικότερα με το αντικείμενο της εγκληματολογίας.Νίωθω την ανάγκη να μιλήσω στο κόσμο για ένα θέμα που δεν έχει συγκεκριμένο τόπο και χρόνο ή συγκεκριμένες κοινωνικές τάξεις , συμβαίνει και θα συμβαίνει δυστυχώς σε όλες τις κοινωνίες και εποχές. Όλα τα άσχημα γύρω μας, όσο κι αν κλείνουμε τα μάτια μας συμβαίνουν, το θέμα είναι να προσφέρουμε με όποιο τρόπο μπορούμε ο καθένας τη βοήθειά μας ώστε να μπορέσουμε να άλλάξουμε λιγάκι το κόσμο προς το καλύτερο.

A.X: Ποιό πιστεύεις πως είναι το κλίμα που αποτυπώνεται μέσα στις σελίδες του μυθιστορήματός σου;

Το κλίμα είναι σκοτεινό και μελαγχολικό. Δε μπορεί να θίγεις ένα τέτοιο θέμα και να περιμένεις να διαβάσεις πράγματα που θα σε κάνουν να χαρείς, αντιθέτως θα σε προβληματίσουν, θα δεις χαρακτήρες που θα βιώσουν αυτό το τραύμα με διαφορετικό τρόπο και θα αναρωτηθείς αληθεια, πόσο μυστήριο κρύβει η ψυχή του ανθρώπου και πόσο δυνατή και παράλληλα ευάλωτη είναι. Είναι μια τριλογία που ολοκληρώνοντάς την θα δεις τη δικαίωση να έρχεται και αυτό θα είναι κάτι ευχάριστο.

A.X: Πόσο δύσκολο είναι για μία μητέρα τριών παιδιών να ολοκληρώσει ένα μυθιστόρημα και να ετοιμάσει την συνέχειά του; Υπάρχει χρόνος;

Κι αν δεν υπάρχει χρόνος τον βρίσκεις. Προσωπικά τα παιδιά μου και το κλίμα όλο μέσα στο σπίτι με βοηθάει να αποδίδω καλύτερα. Είμαι από τους συγγραφείς που λατρεύουν τον θόρυβο, τη ζωή να ξεχυλίζει γύρω μου, αυτό με κάνει δημιουργική όσο κι αν τρελό ακούγεται. Δε μπορώ την απόλυτη ησυχία με καθηλώνει. Η αίσθηση πως καταπιέζω ή στερώ από τα παιδιά μου την φυσιολογική συμπεριφορά τους μέσα στο σπίτι με κάνει να νιώθω άσχημα.Πέρα από τη συγγραφή μάλιστα βρίσκω χρόνο ώστε να μελετάω, να δίνω εξετάσεις κάθε τόσο και σύντομα ξεκινάω και μαθήματα αρχαίων ελληνικών!

A.X: Υπήρξε κάποια έμπνευση για το θέμα που πραγματεύεται το Ένοχο χάδι;

Το “Ενοχο Χαδι” είναι εμπνευσμένο από μια ιστορία που συνέβει στη πραγματικότητα. Να το πω πιο σωστά, η Κλαίρ, μια απο τις ηρωίδες μου υπήρξε στη πραγματικότητα, μέχρι ένος σημείο. Ίδια ηλικία, ίδια εποχή, ίδιος τόπος και κοινωνική ζωή.Έφθασε στο έγκλημα και το βλέπουμε στις πρώτες κιόλας σελίδες του βιβλίου. Ο τρόπος και ο λόγος που σκότωσε είναι η ιστορία της πραγματικής Κλαίρ, όλη η συνέχεια όμως της τριλογίας είναι δικής μου εμπνευσης και φαντασίας.

A.X: Είναι έτοιμη η συνέχεια του μυθιστορήματος; Υπάρχουν σκέψεις και για την συγγραφή άλλων βιβλίων έπειτα από αυτό;

Κυκλοφορεί ήδη από τις Συμπαντικές Διαδρομές το δεύτερο μέρος της τριλογίας, τα “Ένοχα Μυστικά”, το τρίτο και τελευταίο μέρος θα είναι σύντομα και αυτό έτοιμο. Αυτό το διάστημα προσπαθώ να τελειώσω ένα ακόμη μυθιστόρημα με τίτλο “Το σπίτι με τις πεταλούδες” εμπνευσμένο από πραγματική ιστορία κοινωνικό, θρίλερ και μεταφυσικού. Είναι μια ιστορία που συνέβει λίγα χρόνια πριν εδώ στο τόπο μας, ένα έγκλημα που ακόμη δεν έχει εξιχνιαστεί, χρησιμοποιώ αρκετά τη φαντασία μου, δύσκολο κάποιος που θα το διαβάσει να καταλάβει σε ποιο έγκλημα αναφέρομαι όμως αυτή είναι και η μαγεία της συγγραφής, να προσαρμόζεις την αλήθεια με τα όσα γράφεις, σύμφωνα με τη δική σου πάντα υπογραφή ! Υπάρχει και το μυθιστόρημα που έχω εδώ και πολύ καιρό έτοιμο,οι “Άχραντες ψυχές” που ελπίζω και αυτό να είναι σύντομα στα βιβλιοπωλεία. Το συγκεκριμένο αναφέρεται στις απαγωγές ανηλίκων και όχο μόνο και έχει και δεύτερο μέρος.

 A.X: Αν σου ζητούσαν να συμβουλεύσεις τους νέους επίδοξους συγγραφείς, ποιες θα ήταν οι 3 κυριότερες συμβουλές που θα έδινες;

Να έχουν πίστη σ’ αυτό που κάνουν θάρρος και αγάπη. Όπως έχω δηλώσει και παλιότερα, η συγγραφή δεν είναι αγγαρεία ούτε επάγγελμα, δεν είναι για εκείνους που επιδιώκουν την φήμη και το κέρδος. Όσοι αγαπούν τη συγγραφή νοιάζονται μόνο για το τι θα προσφέρουν, νιώθουν σεβασμό και υπευθυνότητα απέναντι στους αναγνώστες τους. Δεν θυσιάζονται όλα στο βωμό του χρήματος, προσωπικά δε θα μπορούσα να γράψω κάτι μόνο και μόνο γιατί θα είναι πιασάρικο και θα μου το επιβάλουν άλλοι. Θα αντιμετωπίσουν πόρτες κλειστές, γνώμες περίεργες, ανθρώπους που ενδεχομένως θα προσπαθήσουν να τους εκμεταλλευτούν, υπομονή και διαρκή προσπάθεια βελτίωσης που οι ίδιοι θα καταλάβουν πως έχουν ανάγκη, γιατί οι καλύτεροι κριτές πέρα από τους αναγνώστες είμαστε και εμείς οι ίδιοι. Ευχαριστώ πολύ…

Δείτε την σελίδα του Βιβλίου στο Facebook | Η  σελίδα του βιβλίου στην Πρωτοπορία

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Ο Αποστόλης Χειρδάρης γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε Γραφικές Τέχνες. Η ενεργή ενασχόλησή του με τον χώρο του παραφυσικού τα τελευταία χρόνια ξεκίνησε με την δημιουργία του paranormal.gr και είχε ως αποτέλεσμα την εξέλιξή του στην ιδέα της νέας ιστοσελίδας mindhack.gr. Κατά το παρελθόν έχει αρθρογραφήσει στο ένθετο Περιοδικό "Φαινόμενα"

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

Η Μαρια Δανιηλ μας μιλα για την Αγκαρτα

Runner's High

Ο Γ. Θεμελης μας Μιλα για το Runner’s High