,

Σημειο Ωμεγα: Ενας Κοσμος που αλλαζει

Καθώς το Σύμπαν εξελίσσεται προς το υψηλότερο οργανωμένο σημείο πολυπλοκότητας, λέγεται πως φτάνει το «Σημειο Ωμεγα». Το Σημειο Ωμεγα είναι ένας όρος που παρουσιάστηκε από τον Pierre Teilhard de Chardin για να περιγράψει την εξέλιξη του Σύμπαντός μας.

Σημειο Ωμεγα: Ενας Κοσμος που αλλαζει..

Ένας Ισουίτης που εγκατέλειψε τις παραδοσιακές διδαχές της Ρωμαικής Καθολικής Εκκλησίας, ο De Chardin ήταν ένας Φιλόσοφος που εκπαιδεύτηκε στην Παλαιολογία και την Γεωλογία κατά την διάρκεια του πρώτου μισού του 20ου Αιώνα. Επέκτεινε την έννοια ενός Σπειροειδούς Γαλαξία που περιλαμβάνει ολόκλητο το σύμπαν και μέσα από αυτό σμίλευσε μία ολόκληρη Φιλοσοφική κοσμοθεωρία. Το Σύμπαν του αποτελείται από δύο θεμελειώδεις δυνάμεις: Την εφαπτόμενη ή περιστρεφόμενη (που αποκαλείται και Ύλη) και την Ακτινική – Κεντρομόλο (που ονομάζεται και  Αγάπη)

“Είμαστε όχλος, ένα σμήνος. Σκεπτόμαστε σε ομάδες, ταξιδεύουμε μαζικά. Οι ομάδες κουβαλούν το γονίδιο της αυτοκαταστροφής.  Μία τομή δεν είναι αρκετή, ο χαμός της Τεχνολογίας. Εκεί στηρίζουν την εξέλιξη του «Πόλεμου» οι Προφήτες. Διότι τώρα έρχεται η Εσωστρέφεια. Και μετά το Σημειο Ωμεγα.Ο Teilhard το γνώριζε αυτό, την εξέλιξη της Βιολογικής μας ύπαρξης. Μπορούμε να αναρωτηθούμε το εξής: Πρέπει να είμαστε άνθρωποι για πάντα;” Don DeLillo, Point Omega1

Οι ακτινικές δυνάμεις οδηγούν στην πολυπλοκότητα – την μετάλλαξη δηλαδή μίας κατάστασης ανοργάνωτης πολυπλοκότητας σε μία περισσότερο οργανωμένη. Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι το Σημειο Ωμεγα που θα επιφέρει το τέλος του κόσμου όπως τον γνωρίζουμε. Σε αυτό το Σημειο Ωμεγα το Σύμπαν θα βρίσκεται σε μία κατάσταση Οργανωμένης Πολυπλοκότητας. Από το κέντρο του  Σπειροειδούς Σύμπαντος η Ανθρωπότητα υπηρετεί το σύνολο ως ένας Συνειδητός παρατηρητής, και το άτομο θα είναι το Κέντρο του δικού του Σύμπαντος καθιστόντας τον εαυτό του ένα οργανωμένο Ον.

Η προσέγγιση του σημείου στον χρόνο που ονομάζουμε Σημειο Ωμεγα δεν θα είναι εφικτή αν δεν κατέχουμε τα 5 χαρακτηριστικά που δόθηκαν στο Σημειο αυτό από τον Teilhard de Chardin και τα οποία είναι: η Προύπαρξη, η προσωπικότητα,  η Υπερβατικότητα, η Αυτονομία και η παύση της αντιστροφής. Εμείς ως άνθρωποι προσεγγίζουμε το Σημειο Ωμεγα με δύο τρόπους, που φαίνεται να είναι 1.  Η Συνειδησιακη Μοναδικοτητα (που μεταλλάσει την  Ανθρώπινη συνειδητότητα σε μία ανώτερη Συνειδητότητα που όμοιά της δεν έχει ξαναδει ο κόσμος), και το ζήτημα που υιοθετεί η Έννοια του Τρανσουμανισμου, της μετάλλαξης δηλαδή της Ανθρώπινης ύπαρξης με την βοήθεια των Υπολογιστών και της Σχετικής Τεχνολογίας.

Το Σημειο Ωμεγα ειναι το τελευταίο βήμα προτού ενεργοποιηθεί η Μοναδικοτητα: Όταν καταφέρουμε (ή ανακαλύψουμε) την Μοναδικότητα που θα είναι το πρώτο και Επαναστατικό βήμα της ανθρωπότητας σε αυτή την νέα εποχή, η θεωρία του Σημείου Ωμέγα αναφέρει πως θα πάψουμε να είμαστε άνθρωποι με την έννοια που γνωρίζουμε ως σήμερα.Σε αυτή την θεωρία υπάρχει η πρόβλεψη πως στο κοντινό μέλλον οι υπολογιστές θα ξεπεράσουν το Συλλογικό Ασυνείδητο,και πως ο μοναδικός τρόπος για να καταφέρουμε να διατηρήσουμε τα κεκτημένα μας στο Σύμπαν θα είναι η συγχώνευσή μας με αυτούς. Όταν οι Τρανσουμανιστές μιλούν για το Σημειο Ωμεγα, αναφέρονται στο σημείο στο οποίο η χρήση της Επιστήμης και της Τεχνολογίας θα εξελίξει την ανθρώπινη υφή μας, μετατρέποντας καταστάσεις όπως η ανικανότητα, ο πόνος, η ασθένεια, η γήρανση ή ακόμη και ο Θάνατος, σε μακρινές αναμνήσεις του παρελθόντος.

Αρκετοί βέβαια είναι εκείνοι που εναντιώνονται στον Τεχνολογικό Τρανσουμανισμό και θεωρούν πως αναλαμβάνει τον ρόλο του Θεού. Είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε πως ίσως επιτευχθεί ευκολότερα η Διανοητική – Πνευματική Μοναδικότητα παρά η Τεχνολογική Μοναδικότητα. Αν και γνωρίζουμε την δομή του Ανθρώπινου γονιδιώματος, το να κατανοήσουμε πως λειτουργεί ούτως ώστε να διαμορφώσουμε την λειτουργικότητά του είναι ένα χαρακτηριστικό που ίσως καθυστερήσει πολύ για να πραγματοποιηθεί. Για αρκετούς Τρανσουμανιστές η Πνευματική Μοναδικότητα βρίσκεται περίπου 45-50 χρόνια μακρυά, και θα σημάνει την απαρχή της Τεχνολογικής Μοναδικότητας.

Το μοναδικό πράγμα μεταξύ της Αστείρευτης Ανθρώπινης εξέλιξης και του τρόπου με τον οποίο αυτή είναι σήμερα, είναι παραδόξως ο Νους μας και η φαινομενικά περιορισμένη χωρητικότητά του. Έτσι η θεωρία του Τεχνολογικού Τρανσουμανισμού θεωρεί πως η ενίσχυση της Ανθρώπινης Νοημοσύνης/και μέσω της προσθήκης – σύνδεσης με την Τεχνητή Νοημοσύνη, η Τεχνολογική Μοναδικότητα θα επιτευχθεί και η εξέλιξη έπειτα από αυτό το σημείο, το Σημειο Ωμεγα, θα είναι ραγδαία και ανεξάντλητη. Έτσι απελευθερωμένες, οι «Ανθρώπινες Μηχανές» θα λειτουργούν για την δημιουργία νέων, πιο Σύγχρονων Τεχνο-Μετανθρώπων.

Βέβαια στην έννοια της Τεχνολογικής Μοναδικότητας, της ενίσχυσης των ανθρωπίνων δυνατοτήτων με τεχνολογικά μέσα υπάρχουν αρκετά προβλήματα, και ίσως ένα από τα μεγαλύτερα (μαζί με τις Φιλοσοφικές ενστάσεις, που ίσως δικαίως αμφισβητούν την τεχνητή μετάλλαξη του ανθρώπου) θα είναι πως η Έννοια της Τεχνολογικής Μοναδικότητας δεν θα είναι μία Δημοκρατική Διαδικασία, καθώς θα είναι προσβάσιμη σε εκείνους που έχουν την δυνατότητα να το πράξουν. Μπορεί άραγε στα αλήθεια η Ανθρωπότητα να μετατραπεί σε μία ανθρωπότητα δισεκατομμυρίων Βιο-Ανθρώπων;

Ίσως αν συμβεί κάτι τέτοιο να δημιουργηθεί ένα δυαδικό κοινωνικό σύστημα Υπερ-ανθρώπων και ανθρώπων που θα είναι ακόμη πιο περιορισμένοι στις υπάρχουσες Κοινωνικές και Οικονομικές δομές. Η ιδέα της Τεχνολογικής Μοναδικότητας αντικατοπτρίζει επίσης το γεγονός πως ίσως επιτευχθεί αναπάντεχα και πως ίσως οι άνθρωποι θα έχουν πρόβλημα στο να κατανοήσουν τους σκοπούς που εξυπηρετεί, δημιουργώντας την ευκαιρία σε συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων να εκμεταλλευτούν αυτή την εξέλιξη προς ίδιον όφελος. Από την άλλη μία έκρηξη Συνειδητότητας θα διαβρώσει τις παρούσες κοινωνικές δομές προτού επανοργανωθούν και εξελιχθούν σε διαφορετικά Συστήματα (Προσεγγιζοντας το Σημειο Ωμεγα) χωρίς να είμαστε βέβαιοι πως το χάος έστω και για μικρό χρονικό διάστημα δεν θα επέλθει στον Κόσμο..

Είναι σίγουρο πως ο κόσμος στον οποίο ζούμε αλλάζει ραγδαία. Με τις τεχνολογικές εξελίξεις να διαδέχονται η μία την άλλη, αλλά και τα δεινά να πολλαπλασιάζονται. Και εντυπώνεται σχεδόν σε κάθε ανθρώπινη συνείδηση η ιδέα, πως η διαδρομή που ακολουθεί η Ανθρωπότητα θα πρέπει (αν δεν έχει ήδη αρχίσει) να αλλάξει, προτού επέλθουν οι καταστροφικές Συνέπειες. Ίσως αυτό που χρειάζεται για να φτάσουμε σε αυτή την Νέα εποχή της Συνειδησιακής επανάστασης, το Σημειο Ωμεγα του Ασυνείδητου Νου, να είναι η αυτούσια εξέλιξη των πνευματικών δυνατοτήτων μας. Έτσι, έχοντας ήδη την τεχνολογία παρούσα, θα είμαστε σε θέση να επιλέξουμε με Πνευματική Διαύγεια τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε: Το μονοπάτι Της Πνευματικής Αλήθειας, ή τον Δρόμο της Τεχνο-ανθρώπινης Αθανασίας…

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Ο Αποστόλης Χειρδάρης γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε Γραφικές Τέχνες. Η ενεργή ενασχόλησή του με τον χώρο του παραφυσικού τα τελευταία χρόνια ξεκίνησε με την δημιουργία του paranormal.gr και είχε ως αποτέλεσμα την εξέλιξή του στην ιδέα της νέας ιστοσελίδας mindhack.gr. Κατά το παρελθόν έχει αρθρογραφήσει στο ένθετο Περιοδικό "Φαινόμενα"

Comments

One Ping

  1. Pingback:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

Το Γελιο της Γατας

Το Γελιο της Γατας

Φαλληφορια 2016

Φαλληφορια 2016