Mindhack.gr

Mind the Movie

The Forest

Top 15 ταινιών

Η ταινία «The Forest» είναι μια υπερφυσική ταινία τρόμου, σε σκηνοθεσία Jason Zada. Πρωταγωνιστούν οι Natalie Dormer, Taylor Kinney και Yukiyoshi Ozawa.

Κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο το 2016 από την Gramercy Pictures. Το concept είναι έμπνευση του παραγωγού David S. Goyer. Διαβάζοντας ένα άρθρο για το δάσος Αοκιγκαχάρα, έμεινε έκπληκτος όταν ανακάλυψε πως δεν έχει γυριστεί κάποια ταινία τρόμου σχετικά μ’ αυτό. Τα πρώιμα πλάνα γυρίστηκαν τον Μάιο του 2015 στο Τόκιο, αλλά καθώς η κυβέρνηση της Ιαπωνίας απαγορεύει σχετικές ενέργειες στο περίφημο δάσος, για τα κυρίως γυρίσματα επιλέχτηκε ένα δάσος ως ντουμπλάρισμα του πρωτότυπου, κοντά στο βουνό Τάρα της Σερβίας.

The Forest

Γιατί; Η David S. Goyer ήταν πολύ εύστοχη, καθώς μια ταινία τρόμου βασισμένη στο δάσος Αοκιγκαχάρα ήταν κάτι που φυσικά και ήθελα να δω! Το «δάσος των αυτοκτονιών» στην Ιαπωνία δεν μπορεί παρά να μαγνητίσει με τη σκοτεινή ιστορία του, που επαληθεύει τη φήμη του ως και σήμερα.

1

Περίληψη: «Μια γυναίκα εισέρχεται στο δάσος των αυτοκτονιών της Ιαπωνίας, προς αναζήτηση της δίδυμης αδερφής της και έρχεται αντιμέτωπη με υπερφυσικούς κινδύνους.»

Η Σάρα Πράις ζει στην Αμερική, είναι αρραβωνιασμένη με έναν υπέροχο άντρα, τον Ρομπ και φαίνεται να είναι μια απολύτως ισορροπημένη και ευτυχισμένη γυναίκα. Όλα αλλάζουν όταν λαμβάνει μια κλήση από Ιαπωνία, κατά την οποία την ενημερώνουν πως η δίδυμη αδερφή της, Τζες, έχει εξαφανιστεί και πιθανότατα είναι νεκρή. Η Σάρα αποφασίζει αυτοστιγμεί να ταξιδέψει στο Τόκιο, για να επιληφθεί η ίδια του θέματος. Παρά τις έντονες αντιρρήσεις του, ο Ρομπ κατανοεί την ανάγκη της αυτή, καθώς τις δίδυμες αδερφές τις ένωνε πάντα ένας ισχυρός, σχεδόν μεταφυσικός δεσμός.

2

Με αφορμή τη συζήτηση του ζευγαριού, αλλά και κατά τον απολογισμό της Σάρα, όσο ταξιδεύει προς την Ιαπωνία, μαθαίνουμε κάποια στοιχεία για τη ζωή των αδερφών Πράις. Είχαν χάσει από μικρές τους γονείς τους με τραγικό τρόπο και η Σάρα ήταν αυτή που πρόλαβε να αναλάβει τον ρόλο της υπεύθυνης «μεγάλης» αδερφής, παρότι δίδυμες. Η Τζες είχε προβληματική συμπεριφορά, έμπλεκε πάντα σε περίεργες καταστάσεις, δεν έμενε σε ένα μέρος για πολύ καιρό και γενικά ήταν αντιδραστικό και ελεύθερο πνεύμα. Εκείνη την περίοδο ζούσε στο Τόκιο, όπου δίδασκε Αγγλικά σε ένα σχολείο.

3

Η Σάρα ξεκινάει την έρευνα της από τον χώρο εργασίας της Τζες, όπου συνομιλεί με τη διευθύντρια του σχολείου. Εκείνη της αποκαλύπτει πως στα πλαίσια μιας εκδρομής στο δάσος Αοκιγκαχάρα, η Τζες αποφάσισε να κάνει κάμπινγκ. Έκτοτε δεν επέστρεψε στα καθήκοντα της. Μη-εξοικειωμένη με την ιστορία του δάσους, η Σάρα ζητάει να μάθει περισσότερα, έκπληκτη από τη σοβαρότητα με την οποία η διευθύντρια, αλλά και μια μαθήτρια της Τζες, επιμένουν ότι η αδερφή της ήταν νεκρή, όπως όλοι όσοι δεν επέστρεφαν από το δάσος των αυτοκτονιών. Το να διανυκτερεύσει εκεί ήταν μεγάλο λάθος, καθώς τα yūrei (οργισμένα φαντάσματα) οδηγούσαν στην τρέλα –και τέλος, στην αυτοκτονία- τους ζωντανούς που συναπαντούσαν.

4

Η Σάρα, μεγαλωμένη σε μια χώρα με άλλη κουλτούρα και διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων, δε δίνει βάση στις προειδοποιήσεις τους. Θεωρεί όσα της λένε δεισιδαιμονίες, την εξαφάνιση της αδερφής της ίσως ακόμη ένα καπρίτσιο της και φυσικά, αποφασίζει να πάει στο τελευταίο μέρος όπου την είδαν: στο δάσος Αοκιγκαχάρα. Είναι αποφασισμένη να το ερευνήσει ως τα ενδότερα του, κυρίως επειδή είναι πεπεισμένη πως η Τζες ζει. Αυτό οφείλεται στον μυστήριο δεσμό που πάντα τις ένωνε, με έναν τρόπο που όσο ζούσε η μια, η άλλη πάντα το ένιωθε μέσα της. Η Σάρα φτάνει στις παρυφές του δάσους απόγευμα. Αποφασίζει να διανυκτερεύσει σε ένα ξενοδοχείο, με σκοπό να ρωτήσει και το προσωπικό για κάποιον που θα μπορούσε να την οδηγήσει μέσα στο δάσος την επόμενη μέρα.

5

Οι προσπάθειες της αποβαίνουν άκαρπες, καθώς τόσο ο κανονισμός όσο και ο φόβος, απέτρεπαν τους ντόπιους να ξεστρατίσουν από το οργανωμένο μονοπάτι. Στο μπαρ του ξενοδοχείου γνωρίζει τον Έινταν, έναν δημοσιογράφο που έκανε ταξιδιωτικά ρεπορτάζ. Σκόπευε να γράψει άρθρο για το εν λόγω δάσος και είχε ήδη βρει έναν οδηγό, τον Μίσι, που δέχτηκε να τον ξεναγήσει. Αφού συζητάνε για ώρα, τον πείθει να την πάρουνε μαζί στην εξόρμηση τους.

6

Βγαίνοντας από την ασφάλεια του μονοπατιού, η ατμόσφαιρα αλλάζει. Η Σάρα ήδη έχει αρχίσει να νιώθει, να σκέφτεται, ακόμη και να βλέπει παράξενα πράγματα. Όταν συναντούν το κρεμασμένο πτώμα ενός αυτόχειρα, που δεν είχε προλάβει να περισυλλέξει η αστυνομία, αρχίζει να κατανοεί τον φόβο των Ιαπώνων για το δάσος. Ακόμη κι αν δε συντρέχει κάποια μεταφυσική αιτία, το ψυχολογικό βάρος της ιστορίας του μέρους ήταν συντριπτικό. Η αναζήτηση τους συνεχίζεται, ώσπου βρίσκουν τη σκηνή της Τζες, με τα πράγματα της άθικτα, τοποθετημένα με τρόπο που φαίνεται ότι ενδεχομένως απουσίαζε για να κάνει μια βόλτα. Κοντεύει να νυχτώσει και ο Μίσι τους ενημερώνει πως πρέπει να πάρουν τον δρόμο της επιστροφής και ότι θα έδιναν τα στοιχεία τη τοποθεσίας στην αστυνομία, για να συνεχίσει την έρευνα. Η Σάρα όμως είναι ανυποχώρητη στο να φύγει, όχι από τη στιγμή που η αδερφή της θα μπορούσε να επιστρέψει ανά πάσα ώρα και στιγμή. Παρά τις επίμονες προσπάθειες του να τη μεταπείσει, ο Μίσι αναγκάζεται να φύγει μόνος του, καθώς ο Έινταν αποφάσισε να καθίσει μαζί της, για την περίπτωση που της συμβεί κάτι. Συμφωνούν πως δε θα απομακρυνθούν από το σημείο και δίνουν ραντεβού οι τρεις τους εκεί, για την επόμενη μέρα. Αν η Τζες δεν είχε εμφανιστεί, θα συνέχιζαν την έρευνα τους.

7

Η νύχτα όμως πέφτει και η κατάσταση παίρνει διαφορετική τροπή. Η Σάρα ανακαλύπτει με τον χειρότερο τρόπο ότι το δάσος σίγουρα κάτι το κατοικεί μόνιμα, που δεν επιθυμεί εισβολείς ή τουλάχιστον, δεν τους καλωσορίζει μέσα του αν δεν ανήκουν σ’ αυτό. Η πραγματικότητα και μια διεστραμμένη άποψη αυτής μπλέκονται στο μυαλό της, το οποίο βρίσκεται σε σύγχυση, εξαναγκάζοντας τη να απομακρυνθεί από τη σκηνή και να προχωρήσει, κυνηγός και κυνηγημένη, όλο και πιο βαθιά μέσα στο δάσος…

8

Αίσθηση: Το θέμα της ταινίας ίσως είχε προσεγγιστεί καλύτερα από ένα Ιαπωνικό team. Το μυστήριο και η ιστορία του δάσους Αοκιγκαχάρα είναι πλεονεκτήματα από μόνα τους, αλλά η μεταφορά της φοβικής ατμόσφαιρας θα ήταν πολύ διαφορετική αν είχε γίνει από ένα «ντόπιο» επιτελείο. Παρ’ όλ’ αυτά, η ταινία «The Forest» είναι μια αξιοπρεπέστατη αμερικάνικη προσέγγιση.

Δεν καταφεύγει στην εύκολη λύση του να στηριχτεί σε μια περιπέτεια μέσα στο περίφημο δάσος. Παρουσιάζει ένα συμπαγές, ανεξάρτητο υπόβαθρο, πάνω στο οποίο χτίζεται η ιστορία των διδύμων. Αυτή αποτελεί ένα μυστήριο μεγαλύτερο κι από την αιτία που το δάσος των αυτοκτονιών απέκτησε αυτή τη φήμη. Η ιστορία τους αποκαλύπτεται σταδιακά, με τρόπους πιο ευρηματικούς από ένα κλασικό exposition ή voice over –ξεκινάει με αυτές τις τεχνικές, αλλά στη συνέχεια βασίζεται στα μεταφυσικά δρώμενα της πλοκής, πριν αποκαλύψει την αλήθεια. Η Τζες, η απούσα δεύτερη -στην ουσία- πρωταγωνίστρια, είναι εκεί όλη την ώρα. Όχι επειδή μιλούν συνέχεια γι’ αυτήν οι υπόλοιποι χαρακτήρες, αλλά επειδή σκηνοθετικά ξετυλίγονται εξαρχής δύο storyline, όπου μετέχει και στα δύο, μόνο για να μπλεχτούν αριστοτεχνικά λίγο πριν το τέλος.

Forest

Είναι δίκοπο μαχαίρι η απόφαση να ακολουθηθεί σκηνοθετικά μια σχεδόν άνευρη γραμμή. Δεν ακολουθεί ακριβώς τη μυθολογία των yūrei, αλλά σίγουρα ταιριάζει περισσότερο στην ιδέα ενός δάσος που κατακτά ζωντανούς, στρέφοντας τους εαυτούς τους εναντίον τους. Το δάσος είναι κάτι στατικό, τα πνεύματα είναι οργισμένα μεν, αλλά προκαλούν κακό με έναν τρόπο που δεν τον περιμένει το θύμα τους. Από αυτή την άποψη, η νωχελική απόδοση της ιστορίας της Σάρα έχει μια βάση, καθώς η ίδια ξέρει εξαρχής ότι η Τζες ζει. Αυτό το ευρύτερο πλαίσιο προσδίδει μεγαλύτερη βαρύτητα σε κάθε υπερφυσική σκηνή, που έρχεται να αναταράξει την εσωτερική δύναμη και σιγουριά της πρωταγωνίστριας και κατ’ επέκταση του θεατή.

Η φωτογραφία της ταινίας είναι υπέροχη, το μακιγιάζ εκπληκτικό, έχει κρατήσει τη φυσική διάσταση των πραγμάτων και αυτό ολοκλήρωσε το εικαστικό αποτέλεσμα του τρομερού δάσους –που, παρότι δεν είναι το Αοκιγκαχάρα, το ντουμπλάρισμα του ήταν επιτυχημένη επιλογή. Extra kudos για το τέλος της ταινίας˙ αν όχι mind-blowing, αναπληρώνει την απελπισία και το αίσθημα του πανικού, το οποίο ίσως μελετημένα απουσίαζε από το υπόλοιπο μέρος, για να αποτελέσει την ύστατη κορύφωση.

10

Το μήνυμα: Όταν σε μια περιοχή οι ντόπιοι, το κράτος και οι πινακίδες σε προειδοποιούν να αποφύγεις ένα συγκεκριμένο μέρος…

11

… ΜΗΝ πας. Ή τουλάχιστον, να είσαι προετοιμασμένος για όλα.

Comments
To Top