Mindhack.gr

Mind the Movie

Midnight Special

Top 15 ταινιών

Η ταινία «Midnight Special» είναι μια sci-fi περιπέτεια με δραματικά στοιχεία. Σε σενάριο και σκηνοθεσία Jeff Nichols, επιλέχθηκε να διεκδικήσει το βραβείο Golden Bear στο  66th Berlin International Film Festival.

Midnight Special

Πρωταγωνιστούν οι Michael Shannon, Kriste
n Dunst
, Joel Edgerton, Adam Driver και Jaden Lieberher. Η διανομή της ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016 από την Warner Bros. Pictures και συγκέντρωσε θετικές κριτικές.

Γιατί; Μικρά παιδιά με special powers, μικρά παιδιά σε ταινίες τρόμου κ.ο.κ. Γενικά, η ταινία «Village of the Damned» (χμμμ) κατέστρεψε κόσμο, μαζί κι εμένα.

1

Περίληψη: «Ένας πατέρας με το γιο του ταξιδεύουν, προσπαθώντας να ξεφύγουν από την καταδίωξη της κυβέρνησης και μιας αιρετικής ενορίας, τους οποίους ενδιαφέρουν οι ξεχωριστές δυνάμεις που έχει το παιδί».

Η ταινία ξεκινάει με ένα Amber Alert που γνωστοποιεί την απαγωγή του Άλτον Μέιερ από έναν άντρα, η περιγραφή του οποίου –όπως αναφέρουν- ταιριάζει στον βιολογικό του πατέρα. Γνωρίζουμε τον Ρόι, τον Άλτον και τον φίλο του πρώτου, Λούκας. Σε αντίθεση με τα όσα λέγονται στις ειδήσεις, φαίνεται πως οι τρεις τους προσπαθούν να ξεφύγουν από κάποιον, ενώ το παιδί δείχνει απόλυτα ήρεμο και εξοικειωμένο μαζί τους και όχι για θύμα απαγωγής. Ο Άλτον φοράει γυαλιά κολύμβησης και διαβάζει προσηλωμένος comics με τη βοήθεια ενός φακού, απερίσπαστος από τα όσα συμβαίνουν γύρω του. Έπειτα, προσέχουμε ότι ταξιδεύουν μόνο νύχτα.

2

Ο Πωλ Σέβιερ, ανακριτής του F.B.I. αναλαμβάνει να εξετάσει την υπόθεση, ξεκινώντας από την αιρετική ενορία που ανήκε ο Άλτον. Ο ιεροκήρυκας της ήταν θετός του πατέρας και φαίνεται πως έχει στείλει ανθρώπους στα ίχνη των ‘απαγωγέων’ του. Η ενορία έχει θορυβηθεί από την εξαφάνιση του μικρού. Κατά τις ανακρίσεις, ο Πωλ ανακαλύπτει πως οι πιστοί θεωρούσαν τον Άλτον κάτι σαν Μεσσία και ότι τον χρειάζονταν μαζί τους, καθώς πλησίαζε μια σημαντική ημερομηνία που είχε αναγγείλει το παιδί, την οποία θεωρούσαν ως άλλη Ημέρα της Κρίσεως. Πίσω από τις θρησκοληπτικές προσλαμβάνουσες τους, ο Πωλ διακρίνει κοινά σημεία στις καταθέσεις τους: Ανέφεραν όλοι πως ο Άλτον εξέπεμπε φως, τους ‘έκανε’ να δουν κάτι που τους άλλαξε ριζικά σαν ανθρώπους και τους έπεισε πως μια ριζική αλλαγή θα ερχόταν.

3

Εκτός από την αστυνομία, την κυβέρνηση και τους ανθρώπους που έχει στείλει η ενορία για να εντοπίσουν τον Άλτον, ο Ρόι και ο Λούκας έχουν να αντιμετωπίσουν και τους κατοίκους του Τέξας, στις περιοχές από τις οποίες διέρχονται. Πλέον είναι όλοι ενημερωμένοι για τις περιγραφές τους και ανά πάσα ώρα και στιγμή κινδυνεύουν να τους καταδώσουν. Μαθαίνουμε πως πρώτος προορισμός του ταξιδιού τους είναι να συναντηθούν με τη μητέρα του Άλτον.  Στην πορεία ο μικρός αρχίζει και δείχνει σημάδια των ξεχωριστών δυνάμεων του, καθώς συντονίζεται με ραδιοφωνικούς σταθμούς, παίρνει σήματα από δορυφόρους, εκπέμπει όντως το φως που περιέγραφαν οι κάτοικοι της ενορίας. Ταυτόχρονα φαίνεται να εξασθενεί ολοένα και περισσότερο, σημάδι πως έπρεπε να βιαστούν, για να προχωρήσουν στον τελικό τους προορισμό: σε συντεταγμένες που με τον ίδιο μυστήριο τρόπο είχε προσλάβει εγκεφαλικά από άγνωστη πηγή.

4

Όταν πια συναντιούνται με τη μητέρα του, Σάρα, είμαστε βέβαιοι για την απόλυτη αφοσίωση των άμεσα εμπλεκόμενων στον Άλτον. Δεν τον χειρίζονται οι ενήλικες, αλλά εκείνος τους υποδεικνύει το τι πρέπει να γίνει για το καλό του. Δεν πιστεύουν σε συντελικές θεωρίες, ούτε φυσικά θέλουν να γίνει πειραματόζωο στα χέρια της κυβέρνησης, αλλά υπακούν και ακολουθούν τις οδηγίες του. Κάπως έτσι, ένα πρωί ζήτησε από τον πατέρα του να δει τον ήλιο. Αυτό ως τότε το απέφευγαν, γιατί με την έκθεση του στο φως της ημέρας, οι δυνάμεις του γίνονταν ανεξέλεγκτες και του προκαλούσαν σωματικούς πόνους ως και αιμορραγίες. Εκείνο το πρωί όμως ο πατέρας του τον πήγε να δει τον ήλιο. Επέστρεψαν με τον Άλτον ενδυναμωμένο, πιο υγιή από ποτέ και με μία απάντηση. Μία απάντηση που αφορούσε τον προορισμό του παιδιού, το που πραγματικά ανήκε. Έναν κόσμο παράλληλο, πάνω από τον δικό μας και ταυτόχρονα αθέατο.

5

Την προηγούμενη μέρα από αυτήν που είχε ορίσει ο Άλτον, οι άνθρωποι της ενορίας τους βρίσκουν και τον απαγάγουν. Ο Πωλ όμως έχει καταφέρει στο ενδιάμεσο να αποκρυπτογραφήσει κάποιες συντεταγμένες που ανέφερε συγκαλυμμένα στην ενορία το παιδί. Οι απαγωγείς πέφτουν πάνω στα κυβερνητικά μπλόκα και ο Άλτον μεταφέρεται σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις που ανέμεναν την άφιξη του, ώστε να ερευνήσουν τις δυνάμεις του. Ο γονείς του και ο Λούκας είναι απελπισμένοι, χωρίς κάποια ελπίδα να τον εντοπίσουν και παραμένουν στο σημείο της απαγωγής νιώθοντας τον χρόνο να γλιστράει μέσα από τα χέρια τους σαν νερό. Η Ημέρα πλησίαζε, ο Άλτον ήταν δέσμιος των μυστικών υπηρεσιών, δεν είχαν καμία ιδέα -ούτε τις δυνάμεις- για να τον βρουν εγκαίρως και να τον οδηγήσουν στο μέρος που ήξερε ότι έπρεπε να πάει, στο μέρος όπου ανήκε, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε πως εκείνοι θα τον αποχωρίζονταν.

Αίσθηση: Ήταν πολύ διαφορετική η ταινία αυτή στο μυαλό μου, από την περίοδο των πρώτων της ακόμη promo. Όσο την παρακολουθούσα, με τριβέλιζε ξανά η σκέψη της νέας αυτής τάσης στις sci fi ταινίες, να προσεγγίζονται επιφανειακά οι ιδέες και να μην αναπτύσσονται μέσα στο έργο, όσο θα έπρεπε. Ήξερα όμως ότι το σενάριο για την ταινία αυτή το έγραψε ο ίδιος ο σκηνοθέτης, Jeff Nichols, με αφορμή τη γέννηση του παιδιού του. Μπροστά στην ευθύνη μιας νέας ζωής, μετουσίωσε τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες του σε ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας (κυριολεκτικά). Και όντως, μέσα από τους παραλληλισμούς και την αλληγορία της σχέσης πατέρα- γιου, το θέμα που παρουσιάζει η ταινία δεν είναι επιφανειακό, αλλά μεταφορικό.

Midnight Special

Kudos αξίζουν στις ερμηνείες. Οι ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί στους ρόλους τους, ακόμη και αυτοί με μικρές εμφανίσεις. Επίσης, παρόλο που η ιστορία επικεντρώνεται στους Ρόι και Άλτον, οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν το δίδυμο αναπτύσσονται επαρκώς για μια ταινία με γρήγορες εναλλαγές. Η δράση και η στατικότητα στις σκηνές ήταν ισομοιρασμένες, αριστοτεχνικά εκτελεσμένες και ατμοσφαιρικές. Τα ειδικά εφέ χρησιμοποιούνται με μέτρο, κάτι που εκτίμησα ιδιαίτερα, γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα αλλοιωνόταν το ιδιαίτερο ύφος της ταινίας. Και όταν χρησιμοποιούνται, επιβοηθούν σημαντικά τη συναισθηματική αίσθηση, όχι μόνο για χάρη εντυπωσιασμού.

7

Περισσότερο από το μυστήριο και την κλιμακούμενη ένταση, η ταινία εστιάζει στις σχέσεις, χωρίς όμως να εμβαθύνει με λεπτομέρειες. Η γονεϊκή σχέση του Ρόι και της Σάρα με τον Άλτον, η χωριστή ζωή των δύο πρώτων, η αφοσίωση της ενορίας στο παιδί, η φιλία του Λούκας με τον Ρόι ακόμη και η σχέση του Πωλ με το μυστήριο γύρω από τον Άλτον δεν εξηγούνται, αποδίδονται δραματικά. Χρησιμοποιούνται σχεδόν αρχετυπικές μορφές, παρά άνθρωποι με ταυτότητα, παρελθόν, παρόν ή και μέλλον. Αυτό είναι αποπροσανατολιστικό ως ένα μεγάλο βαθμό, έως ότου η πλοκή πάρει τον δρόμο της πραγματικής ουσίας της ταινίας και αυτά τα σεναριογραφικά ζητήματα παύουν να είναι κενά και γίνονται ήσσονος σημασίας θέματα.

8

Το μήνυμα: Η ζωή είναι μια περιπέτεια και οι γονείς οφείλουν με ανιδιοτέλεια να μην μπαίνουν εμπόδιο στον δρόμο που τα παιδιά τους θα επιλέξουν. Αντιθέτως, πρέπει να τους παρέχουν τα εφόδια και την υποστήριξη…

9

…ώστε να φτάσουν εκεί που νιώθουν ότι ‘ανήκουν’.

Comments
To Top
Download Premium Magento Themes Free | download premium wordpress themes free | giay nam dep | giay luoi nam | giay nam cong so | giay cao got nu | giay the thao nu