,

 The Signal

Η ταινία «The Signal» είναι ένα PG13 sci-fi θρίλερ του 2014, σε σκηνοθεσία William Eubank. Πρωταγωνιστούν οι Brenton Thwaites, Olivia Cooke, Beau Knapp και o Laurence Fishburne. Ένα ακόμη low-budget ανεξάρτητο film που έκανε την πρεμιέρα του στο Sundance Film Festival, σε παραγωγή Low Spark Films. Η Focus Features ανέλαβε τη μετέπειτα διανομή και οι κριτικές ήταν ανάμικτες.

 The Signal

 

Γιατί; Ζήτησα από μια nerd/geek φίλη να μου προτείνει μια σχετικά πρόσφατη, mind-blowing sci-fi ταινία. Το αν ήταν λάθος ή σωστή πρόταση, θα το δούμε παρακάτω…

2

Περίληψη: «Σε ένα οδικό ταξίδι, ο Νικ και η παρέα του παρασύρονται σε μια απομονωμένη περιοχή από έναν ιδιοφυή χάκερ. Ξαφνικά όλα σκοτεινιάζουν και όταν ο Νικ ανακτά τις αισθήσεις του, ανακαλύπτει πως είναι μπλεγμένος σε έναν ζωντανό εφιάλτη.»

Ο Νικ, η Χάλεϋ και ο Τζόνα είναι κολλητοί φίλοι και φοιτητές στο Μ.Ι.Τ. Οι δύο πρώτοι είναι επίσης ζευγάρι και η ταινία ξεκινάει με το ταξίδι των τριών, προκειμένου να αφήσουν την Χάλεϋ στην Καλιφόρνια. Κάποιο βράδυ, όσο η παρέα κοιμάται σ’ ένα μοτέλ, ο Νικ λαμβάνει μήνυμα στον υπολογιστή του από έναν διαβόητο χάκερ, τον ‘Nomad’. Ο ‘Nomad’ είχε χακάρει στο παρελθόν το σύστημα του Μ.Ι.Τ. προκαλώντας βλάβες σε πανεπιστημιακούς αλλά και φοιτητικούς υπολογιστές. Ο Νικ και ο Τζόνα, ενθουσιασμένοι που επικοινώνησε ξανά, άδραξαν την ευκαιρία να ανταποδώσουν τα ίσα και να εντοπίσουν την I.P. του ‘Nomad’. Προς μεγάλη τους έκπληξη, ανακάλυψαν ότι η τοποθεσία του βρισκόταν στην περιοχή της Νεβάδα, την οποία οι ίδιοι διέσχιζαν εκείνες τις ημέρες.

3

Στην αρχή επιλέγουν να μην ασχοληθούν περαιτέρω, αλλά σύντομα ο ‘Nomad’ τους στέλνει μια δορυφορική λήψη του αυτοκινήτου τους, συνεχίζοντας την κόντρα. Έτσι οι δύο φίλοι αποφασίζουν να ακολουθήσουν το σήμα του και να τον βρουν, αντιμετωπίζοντας ανταγωνιστικά την κατάσταση. Η Χάλεϋ, αν και διστακτική στην αρχή, συμφωνεί με το σχέδιο τους.

4

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μαθαίνουμε ότι ο Νικ πάσχει από κάποια εκφυλιστική ασθένεια (μυϊκή δυστροφία ή σκλήρυνση κατά πλάκας). Η πάθηση του είχε στερήσει τις δραστηριότητες του, όπως τη συμμετοχή σε αγώνες τρεξίματος, τον γέμιζε επίσης με τύψεις απέναντι στη Χάλεϋ. Η ήδη τεταμένη ισορροπία της σχέσης τους διαταράχθηκε ακόμη περισσότερο από τη μετακόμιση της Χάλεϋ, ειδικά όσο πλησίαζε η μέρα που θα αποχωρίζονταν για έναν χρόνο. Ο Τζόνα, ως κολλητός φίλος και των δύο, προσπαθεί να είναι η ήρεμη και συμφιλιωτική δύναμη χωρίς να παίρνει θέση. Οι τρεις φίλοι είδαν λοιπόν την προοπτική να ανακαλύψουν τον ‘Nomad’ ως έναν καλό αντιπερισπασμό από τα προαναφερθέντα προβλήματα τους. Μόνο που, ακολουθώντας το σήμα του, κατέληξαν σε ένα πολύ μυστήριο μέρος…

5

Στη μέση του πουθενά, έξω από τον κυρίως δρόμο, το σπίτι στο οποίο τους οδήγησε το σήμα φαινόταν κάθε άλλο παρά κατοικημένο. Ο Νικ και ο Τζόνα αγνόησαν τις παρακλήσεις της Χάλεϋ κι αφού της είπαν να μείνει στο αμάξι και να κλειδώσει από μέσα, πήγαν με μια κάμερα να ερευνήσουν το σπίτι. Εσωτερικά οι ενδείξεις εγκατάλειψης ήταν ακόμη περισσότερες. Οι δύο φίλοι όμως ήταν βέβαιοι πως η I.P. εντοπιζόταν στο συγκεκριμένο σημείο και σκόπευαν να το ψάξουν περισσότερο, όταν οι κραυγές της Χάλεϋ τους απέσπασαν την προσοχή. Βγήκαν γρήγορα έξω, για να έρθουν αντιμέτωποι με μια τρομακτική κατάσταση την οποία ακολούθησε… σκοτάδι.

6

Ο Νικ ξυπνάει σε μια εγκατάσταση σαν καραντίνα, καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, χωρίς τους φίλους του. Οι εργαζόμενοι εκεί είναι ντυμένοι με ολόσωμες προστατευτικές στολές, δεν απαντούν τις ερωτήσεις του ούτε του παρέχουν τις πληροφορίες που ζητάει. Όταν συνέρχεται αρκετά πια, τον οδηγούν σ’ ένα ανακριτικό δωμάτιο, όπου συναντά τον Δρ. Ντέιμον. Εκείνος του αποκαλύπτει πως βρίσκεται στις εγκαταστάσεις μιας κυβερνητικής επιστημονικής ομάδας, η οποία ασχολείται με την ανάκτηση ανθρώπων που είχαν πέσει θύματα εξωγήινης απαγωγής. Ευθύνες της ομάδας αυτής ήταν η εξονυχιστική εξέταση των θυμάτων, ώστε να βεβαιωθούν πως δε μεταφέρουν κάποια μολυσματική ασθένεια και ο έλεγχος της ορθής οργανικής τους λειτουργίας και της μνήμης τους.

7

Ο Νικ έμαθε επίσης ότι η Χάλεϋ είχε πέσει σε κώμα, ενώ από τον αεραγωγό του δωματίου του μπόρεσε να επικοινωνήσει με τον Τζόνα. Δεν του επέτρεπαν να έρθει σε επαφή με κανέναν από τους δύο. Ο Δρ. Ντέιμον μάλιστα, με τον οποίο είχε συχνότερη επαφή καθώς τον υπέβαλλε σε διάφορα τεστ, τον πληροφορεί πως η ομάδα ανάκτησης δεν είχε καταφέρει να σώσει τον Τζόνα. Βέβαιος ότι η επικοινωνία με τον φίλο του δεν ήταν αποκύημα της φαντασίας του και σε συνδυασμό με άλλα ανεξήγητα περιστατικά, ο Νικ σχεδιάζει την απόδραση του από το παράξενο αυτό εργαστήριο. Μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα, κατά την οποία ανακάλυψε πως κάποιος είχε επέμβει μηχανολογικά στο σώμα του, κατάφερε τελικά να δραπετεύσει μαζί με την Χάλεϋ. Μόνο για να διαπιστώσουν πως ο έξω κόσμος δεν αποτελούσε τελικά τόπο διαφυγής και σωτηρίας, αλλά την αρχή μιας νέας περιπέτειας…

8

Αίσθηση: Ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο το να επιλέξω τι θα συμπεριλάβω στη σκιαγράφηση του storyline της ταινίας, χωρίς δυνατά spoilers. Ήθελα να αναφέρω πολλά περισσότερα, αλλά ήταν αδύνατο και ίσως αυτό να είναι σημάδι του πόσο ‘must watch’ τη θεωρώ.

9

Η ταινία είναι καλογυρισμένη, με υπέροχη φωτογραφία σε περιοχές του Νέου Μεξικού, πολύ καλά εφέ για το budget και δυνατές ερμηνείες. Στα πολύ ‘συν’, απολαμβάνουμε τον Fishburne σε ακόμη μια εξαιρετική απόδοση ενός ιδιαίτερου ρόλου.

Το «The Signal» έχει όμως αρκετά ‘πλην’, γι’ αυτό και οι ανάμικτες κριτικές: Η εξέλιξη της πλοκής είναι αρκετά αργή. Περνούν είκοσι λεπτά για να φτάσουμε στην πρώτη σκηνή αγωνίας. O χρόνος μέχρι εκείνη τη στιγμή χρησιμοποιείται για ψυχογραφικό στήσιμο των χαρακτήρων μεν, πολύ επιφανειακά δε. Σε όλη την ταινία ο σκηνοθέτης προσπαθεί να επιτύχει συναισθηματική μεταδοτικότητα, χρησιμοποιώντας μηχανιστικά εμβόλιμες flashback σκηνές, μικρής διάρκειας και χωρίς διάλογο. Το γιατί είναι τόσο σημαντικό να κατανοήσουμε τα συναισθήματα των ηρώων σε μια sci-fi ταινία το υποψιαζόμαστε σε κάποια σημεία, αλλά αποκαλύπτεται μόνο στο τέλος της. Έχει επίσης αρκετές αδυναμίες στο σενάριο, με μη – ρεαλιστικούς διάλογους στο μεγαλύτερο μέρος της και ανύπαρκτη ανάπτυξη των ιδεών και θεωριών που πραγματεύεται.

10

Η εύλογη απορία είναι… ‘Τότε γιατί να τη δω’; Επειδή σαν πρόταση για μια ‘mind-blowing sci-fi ταινία’, εν τέλει ήταν σωστή! Ειδικά αν την παρακολουθείς με παρέα –geeks ή μη. Μόλις ξεκινάει το μυστήριο της υπόθεσης δεν μπορείς παρά να συζητάς τις θεωρίες που αναφέρονται, να προσπαθείς να συνδέσεις τα hints για να καταλάβεις τι συμβαίνει. Έχουμε αναφορά σε Alien abduction, contamination, E.B.O. και ανασύσταση εξωγήινης τεχνολογίας. Ξαφνικά προστίθεται και μια νέα παράμετρος, μέσω ενός τατουάζ. Το τατουάζ αποτελούν οι αριθμοί 2.3.5.41 και το νέο στοιχείο βρίσκεται στο άθροισμα τους, βάζοντας ακόμη μια συνωμοσιολογική θεωρία στο παιχνίδι. Κάπως έτσι κυλάει η ταινία μέχρι 3 λεπτά πριν το τέλος, όταν μεγαλόψυχα μας αποκαλύπτει την αλήθεια.

Signal

Το μήνυμα: Όσο μας απασχολούν όλα τα παραπάνω (τόσο εμάς όσο και τους νεαρούς πρωταγωνιστές), ο Δρ. Ντέιμον εκφράζει σε κάθε ευκαιρία τον θαυμασμό του για τη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης για επιβίωση…

12

… της οποίας η ενέργεια είναι μη μετρήσιμη τεχνολογικά.

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Η Άρτεμις Βελούδου κατάγεται από τον Πειραιά και σπούδασε Ιστορία, αλλά ζει και εργάζεται ως σήμερα στην Άνοιξη, ως διαχειρίστρια εταιρειών. Από μικρή ηλικία ο φόβος του άγνωστου της ασκούσε μεγάλη έλξη, έτσι αποφάσισε να μελετάει κάθε τι το υπερφυσικό και εναλλακτικό. Δραστηριοποιείται επίσης συγγραφικά, στο είδος της φανταστικής λογοτεχνίας και δη του μεταφυσικού. Αγαπάει το διάβασμα, τα ταξίδια και τον κινηματογράφο, ενώ η προβληματική που την απασχολεί στη ζωή της είναι το ζήτημα του θανάτου.

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

Mind Control

Δημοσιογραφος αποκαλυπτει Νεα Τεχνικη Mind Control

Ο Μεγαλος Αδελφος

Ο Μεγαλος Αδελφος και η Αστυνομια της σκεψης